#27 – Kako izgraditi novu naviku? – Sinergija Leto 2017.

calendar-428290_960_720.jpgAko radimo stvari na isti način, ne možemo da očekujemo drugačiji rezultat. I baš zbog toga odlučijemo da uvodimo nove navike u naše živote. Danas dajem nekoliko smernica koje vam mogu pomoći da izgradite novu naviku.

Prva od stvari jeste da donesete odluku. Da vi to naviku želite da uvedete u svoj život. Dajem primer, odlučujete da ćete svako jutro da ustajete u 6. Ustaćete ranije kako bi imali više vremena za sebe, za meditaciju, za trčanje, za nešto što vam inače ne staje u raspored.

Prva greška koju nakon toga radimo jeste da smo to učinili jedan dan, ali sutra je subota, pa ću onda ovaj dan preskočiti. Ili je neki praznik, ili mi je rođendan. Nema izgovora kada se uvodi nova navika 🙂 I nema dana koji su izuzetak. 🙂 Ako sam odlučila da ću svako jutro da ustanem u 6, onda ću to raditi bez obzira kakav je dan, sve dok mi to ne uđe u naviku.

Šta vam ta navika donosi u život? Šta se dešava nakon toga? To što ta navika donosi će vam biti velika motivacija da u tome istrajete. Recimo, ako ustanem ujutru u 6, jutro mi počinje mirno, ja sam srećnija, zdravija, osećam se bolje u svom fizičkom telu. To je ono što će me motivisati da onda kada mi ujutru u 6 zazvoni alarm, i ustanem, čak i kada imam milion i jedan razlog zašto to ne bi uradila.

Budite nežni i blagi prema sebi u ovom procesu. Budite sebi podrška. Kako se osećate kada sebi govorite: Ti to ne možeš, smotana si, nesposobna si. Loše jel tako?
A ako kažete: možeš ti to, svakim danom si sve bolja i bolja. Dobro? 🙂
Budite sebi podrška i na ovaj način. I nagradite sebe, jer je svaki mali korak bitan i važan. 🙂

Snaga grupe je isto sjajna kada pričamo o građenju nove navike. Nađite nekoga ko isto želi sada da izgradi novu naviku, i prođite zajedno taj proces. Puno će vam u tome pomoći da vidite da niste sami. I u momentima kada već budete popuštali, ta osoba će vam pomoći. 🙂

Detalje o današnjoj temi, još smernica, možete čuti u narednom snimku. 🙂 Uživajte u građenju nove navike. 🙂

11101235_10204711121472144_3096864611058718728_n

Leave a Reply

