#2 – Koliko zavisimo od drugih? – Sinergija Leto 2017.

19679556_10210733884957467_161988151_n.jpgPotiskivanjem onog ko mi zaista jesmo, i prilagođavaću život drugoj osobi, mi zapravo postajemo zavisni od nje. Živimo u takvom odnosku koji nam ne služi, što negde osetimo i mi, ali ne znamo da ih promenimo, jer smo zavisno. Zavisnost može biti i od ljudi i od situacija.

Šta se zapravo dešava? Ostajemo u odnosu koji nam ne služi, jer ako je pustimo na površini se pojavljuju osećaji da nismo dovoljno dobri, strah od napuštenosti, strah da ostanemo sami, strah da će nas izneveriti, itd. Sve osećaje ovako u ovom odnosu samo potiskujemo i ne dozvoljavamo im da izađu na površinu, jer ovako ne treba da se bavimo sa njima. Prividno se osećamo dobro, ali na taj način naš rast i razvoj prestaje, naša duša pati.

Kako možemo prepoznati da li zavisnost postoji i kod nas?
– Da li zavisite od nečijeg odobravanja?
– Da li vam za svaki vaš naredni korak treba nečije odobravanje, i da vam kaže da je to pravi korak?
– Da li smatrate da su tuđi problemi i vaši problemi?
– Da li su tuđe želje, ciljevi, interesi ispred vaših?
– Da li osećate da ste odgovorni za tuđe osećaje?
– Da li znate da kažete ne?
– Da li brinete kako će drugi reagovati na vaše postupke?
– Da li se plašite da će vas odbiti ili povrediti?
– Da li na osnovu tuđih kriterijuma postavljate svoje?
– Da li ostajete verni čak i kada vas omalovažavaju?

Ako je na bilo koje pitanje odgovor da, primetite zavisnost u tim odnosima, i uradite današnji zadatak. Tu situaciju trebamo pogledati iz ugla kakvu odluku smo doneli. I naredni put kada se nađemo u sličnoj situaciji, možemo već svesno odreagovati drugačije.

Zadatak i pitanja na koje treba odgovoriti:

1. Kakve odluke sam donela?
– Šta sam odlučila o sebi?
– Šta sam odlučila o drugim ljudima?
– Šta sam želela da mislim?
– Šta sam želela da osećam? Kakve emocije sam odabrala?
– Šta sam odabrala kao naredni korak?
– Kakav je uticaj ta odluka imala na moj život?

2. Kakve mogućnosti sam još imala? Kakve još odluke sam mogla da donesem?
– kakve bi one posledice imale na moj život?

3. Šta ja mogu da naučim iz ovoga?

Ceo zadatak imate detaljnije kroz primer u sledećem video snimku, pa svakako predlažem da pogledate snimak. ❤ Uživajte u zadatku 🙂

11101235_10204711121472144_3096864611058718728_n

2 thoughts on “#2 – Koliko zavisimo od drugih? – Sinergija Leto 2017.

Leave a Reply

