#1 – Pogrešila sam, nisam dovoljno dobra.. Šta nije u redu sa mnom? – Sinergija Leto 2017

19691507_10210713171199636_1929114306_n.jpgMi kao ljudska bića želimo da pripadamo. Želimo da pripadamo porodici, prijateljima, određenoj grupi ljudi. Baš zbog toga u nekim situacijama odreagijemo, postupimo onako kako mislimo da ta grupa očekuje od nas. A svaki put kada to učinimo, zapravo šreuzimamo obrasce, uverenja od te osobe, grupe ljudi i udaljavamo se od onoga ko mi zaista jesmo. Još ako nam kažu: ovo nisi trebala da kažeš/uradiš. Bolje da si ćutala. Onda dolazimo u situaciju kada kažemo: pogrešila sam.. Nisam dovoljno dobra.. Šta nije u redu sa mnom…

Najčešće do ovakvih situacija dolazi već u detinjstvu, kada roditelji odlučuju umesto nas, kada treba da uradimo stvari koje oni misle da je najbolje za nas, bez da se mi bilo šta pitamo. Ali neretko je tako i u partnerskim odnosima, kada jedan od partnera u potpunosti zanemaruje sebe, svoje potrebe, samo da bi veza uspela i partner bio srećan i zadovoljan. Ista je situacija i na poslu.. Imamo sjajnu ideju, želimo nešto da uradimo, ali slušamo šefa bez da mu se suprotstavimo, odnosno iznesemo naše mišljenje…

U situacijama gde se ovo odvajanje još moglo desiti:
– Da li su Vam već rekli da ovo niste imali pravo da kažete?
– Da li su vas već nepravedno kritikovali?
– Da li su donisli zaključke o vama, na osnovu samo nekih stvari, bez da vas upoznaju? Pa ste trebali da dokazujete da se to ne odnosi na Vas?
– Da li su vam već rekli da tu ne bi trebali da budete?
– Da ne pripadate ovde?
– Da li su Vam već rekli da negde ne smete da odete?
– Da li su vas već primorali da uradite neke stvari koje niste želeli, ili ste znali da to nije ispravno, ali ste ipak uradili?
– Da li su već doneli odluku umesto vas?
– Da li su vas već uskratili donošenja odluka, mogućnosti uopšte da birate?

Ako se prepoznajete u nekoj od situacija, uradite današnji zadatak.

Pogledajte tu situaciju ponovo sada iz drugog ugla. Odgovorite sebi na pitanja:

1. Šta sam uradila (svesno, nesvesno) u toj situaciji?

– Šta sam o sebi mislila tada? Šta sam odabrala da mislim o sebi?
– Šta sam mislila o drugoj osobi? Šta sam u toj situaciji o njoj odlučila?
– Šta sam još mislila? Šta sam još odabrala?
– Šta sam osećala tada?
– Šta sam uradila? Koji je bio moj naredni korak?
– Kako se ta odluka odrazila na moj život?

2. Kakve mogućnosti sam još imala u toj situaciji? Šta sam još mogla da odaberem, odlučim?

3. Šta sam naučila iz ovog događaja?

Ceo zadatak sam objasnila kroz primer, pa detaljnije možete poslušati u sledećem video snimku. Uživajte u zadatku. ❤

11101235_10204711121472144_3096864611058718728_n

Leave a Reply

