5 lekcija koje sam naučila od svog ljubimca

20170412_163025Kažu da je pas čovekov najbolji prijatelj. Kakav god da je, koje god rase, veličine,  od tih malih velikih učitelja se jako puno može naučiti. Moj ljubimac je Napoleon i uskoro slavi svoj drugi rođendan. 🙂 Bila sam jako srećna kada je došao kod nas i obožavam ga svakim danom sve više. U narednom tekstu podeliću samo neke od lekcija koje možemo da naučimo od naših četvoronožnih najboljih prijatelja.

1. Svaki dan je poklon!
Da li ste primetili kako se pri ujutru raduju? Srećni su što vas vide? 🙂 Napoleon čim me ugleda ujutru skače, želi da se mazi, igra, jede. Šta god da se juče uveče desilo, kakav god da je bio dan, on se raduje jer je jutro i što je još jedan dan avanture pred njim. Fascinira me nekada koliko energije ima ujutru. 🙂 Ali oni zaista žive u ovde i sada. Ne bave se sa prošlošću, nisu u budućnosti. Tu je i sada novi dan pred nama, i hajde da mu se radujemo.

2. Sve što je novo treba probati, budite radoznali
Napoleon je pas koji čim vidi nešto novo, ili dolazi neko koga još ne poznaje, automatski je tamo. Ma nema šanse da se makne sa tog mesta. Šta god da to jeste, on to želi da proba. Da on to onjuši, proba, vidi, dotakne. A mi ljudi smo skloni tome da se plašimo novog i nepoznatog. Ma neka mene ovde, ovo bar znam. Vidim šta je ovde. A šta ako time štoo ubijamo našu radoznalost, što propuštamo da probamo nove stvari, zapravo gubimo? Gubimo novo iskustvo, veštinu, osećaj? Sigurna sam da i pri osećaju strah, ali deluju uprkos njemu. Ništa ih ne može zaustaviti.

3. Živite bez osuđivanja drugih
Psi svima daju šansu. Nikoga ne osuđuju na osnovu izgleda, obrazovanje, vere, itd. Daju priliku svima da ih upoznaju. Pa čak ni ne osuđuju ljude na osnovu njihovih postupaka. Sigurna sam da se već desila situacija kada ste svom ljubimcu slučajno stali na nogu. Nije mu se svidelo, jer ga je bolelo, ali za par trenutaka eto njega ponovo. Jer vas nije osudio zbog toga. A mi ljudi? Neko nešto uradi, pa ga istog momenta osudimo, ma on je takav, nije dobar. Dajte ljudima šansu, i gledajte ih onakvima kakvi jesu.

4. Komunikacija bez reči – bitno je vreme koje provodimo zajedno
Sa Napoleonom mi se često desi da samo želi da bude u mom prisustvu. Nemam tada vreme za igru, ali želi da bude u mom krilu i da se mazimo. Njega ne zanima da li je upravo emisija uživo, on prosto želi da mi da do znanja da je tu i da sam mu bitna i važna. Isto tako na jasan način daje do znanja kada je gladan (a uvek je gladan 😀 ), kada želi da se igra. Komunikacija! Koliko puta nam se urušavaju odnosi sa drugima jer nam je teška ta komunikacija. Ako želiš nešto, reci. Akoo ti treba nešto, reci. Mi ljudi ne znamo jedni drugima da čitamo misli, alii znamo da govorimo.

20170412_1632385. Prilagođavanje
Napoleon je sa nepunih godinu dana povredio svoje oko. Morali smo hitno da ga operišemo, ali nije bilo spasa… Na jedno oko ne vidi… Ova situacija zapravo nosi više lekcija. Jedna je zahvalnost. Da li ste danas već zahvalili što vidite na oba oka? Ili vam se to podrazumeva? On i ta situacija mi je bila izuzetno važna, i hvala mom malom velikom učitelju na tome. A druga stvar je pprilagođavanje. Iako sam se ja plašila kako će da funkcioniše, da li će mu smetati, da li će ostati tako veseo, razigran kao što je bio, ili će se sve to promenuti. I na moje veliko iznenađenje, jako brzo se navikao. Toliko da danas niko ne vidi niti misli da on na jedno oko ne vidi. A šta bi bilo kada bi se i mi sa lakoćom prilagođavali novim stvarima? 🙂 Promene su stalne, ali ako to tako prihvatimo, nama bude lakše. 🙂
I ovaj tekst želim da završim sa jednim citatom:
“Moj cilj u životu je da budem onoliko dobar koliko moj pas misli da jesam.” ❤ ❤

S ljubavlju,
Nora

11101235_10204711121472144_3096864611058718728_n

Leave a Reply

