Kako da oprostim sebi što nisam savršena?

girl-1031374_960_720Sigurna sam da većina poznaje onaj osećaj, kada radimo nešto, a ne uspevamo da uradimo to kako želimo. Recimo, dijeta. Pridržavam je se sedam dana, a osmi dan pojedem čokoladu. I umesto da budem srećna što sam izdržala nedelju, i pridržavala sam se tog načina ishrane, ja sam besna i ljuta na sebe, jer sam pojela tu kockicu čokolade. Ili student koji u poslednjem momentu krene da sprema ispite. Ili čak i ako pričam o obavezama koje imamo u toku dana. Sastavila sam sebi spisak od pet stvari, a stigla sam samo tri da uradim do kraja dana. I onda se pojavi taj glasić u glavi na kraju dana koji kaže: eto, baš si nesposobna. Ništa ne možeš. Katastrofa…

Zapravo niko od nas nije savršen, i to nije ni problem. Savršeni smo i sa svim našim nesavršenostima. 🙂 Imam mane, pa šta? 🙂 Obraćam pažnju na svoju ishranu, ali volim i čokoladu, pa šta? 🙂 I kažem nije to problem. Problem nastaje jer u tim situacijama smo skloni da odustanemo. Ne vredi, stvarno ne mogu… Nesposobna sam bilo šta da uradim… Ponašamo se kao da smo napravili jako veliku grešku, koja je toliko ozbiljna. I umesto da gledamo iz ugla, u redu, tu još imam prostora da napredujem, mi kažemo: Kako sam nesposobna, kako sam smotana, nemam karakter….

Predlažem da na ove stvari gledamo iz drugog ugla, i da oprostimo sebi što nismo uvek savršeni, i što i mi nekada pogrešimo.

Imajte na umu, da mi biramo kako ćemo reagovati u pojedinim sitacijama. I predlažem Vam da uradite narednu vežbicu:

1. Šta osećate? Šta osećate kada pomislite na te neuspehe? Zastanite na trenutak i zapišite kako se osećate. Šta osećate u svom fizičkom telu? Da li se sećate kako ste se osećali odma nakon tog neuspeha? Obratite pažnju, da li se javlja Vas unutrašnji kritičar, i obratite pažnju šta on sada pametuje.

2. I Vi ste čovek. Svi imamo svoje izazovnije situacije, i situacije kada prosto stvari se ne dese onako kako smo mi želeli, mislili da će biti. I to je sasvim u redu. Ako doživite neuspeh, to ne znači da nešto nije u redu sa Vama. Da li poznajete neku osobu, koja je Vama bliska, ili osobu kojoj se divite, da je prolazila sličnu situaciju u kojoj se vi nalazite? Da li je njoj sve išlo glatko? Ovaj pogled može pomoći da naš unutrašnji kritičar isto dobije drugu perspektivu.

3. Šta bi savetovali najboljem prijatelju? Zamislite da Vaš najbolji prijatelj doživi isti neuspeh kao i Vi, zbog koga se sada osećate loše, zamerate sebi, prigovarate. Šta biste mu rekli? Kako bi ga motivisali da nastavi dalje, da ne odustaje? A ako ste tako nežni, blagi prema prijatelju, podržavate ga, zašto to ne činite sebi?

Imajte razumevanja i za sebe i budite sebi najveća podrška. Sada i uvek.

S ljubavlju,
Nora

11101235_10204711121472144_3096864611058718728_n

Leave a Reply

