Zašto je promena tako teška?

trenutakVeoma često me pitaju: Nora kako krenuti u promenu? Zašto je ona tako teška? Kako olakšati?

Svakako što mogu da kažem, da je prva stvar jeste odluka. Doneti odluku da ovo kako jeste sada mi ne odgovara, ne prija mi. Situacije u kojima se nalazim me žuljaju, nisu mi udobne, osećam se loše. I spremna sam da ih promenim. Spremna sam da otpustim te stare stvari i da ih zamenim sa novima. Da li sam imala strah tada? O daaaa? Ali znate šta je bilo jače od tog sraha? Želja da se ta promena desi, i da život posložim onako kako ja želim. Dozvolila sam sebi da živim drugačije nego što sam do tada. Dozvoljavam sebi da se izmaknem iz starih šablona, očekivanja, uverenja koja su mi bila nametnuta.

I kada napravimo taj korak često se nađemo na ničijoj zemlji. To je onaj osećaj kada se osećamo izgubljeno, a taj osećaj često prati promene. Onaj osećaj kada pogledate sebe u ogledalo i više ne vidite onu istu osobu koja ste do sada bili. Jeste da se spolja niste promenili, i dalje nosite istu odeću, živite u istom gradu, imate isti posao, okruženi ste istim ljudima. Za sada. I onda osetite taj vetar promene koji nagoveštava da će se vaš život promeniti, da ćete se susresti sa novim izazovima i da ne znate kako ćete na njih reagovati. Čak i tada kada znate u kom pravcu želite da idete, ipak je nekako tlo pod nogama tako mekano, nestabilno. Kada napraviš korak, odjednom se nađeš na mestu gde ne važe stara pravila, ali sam toliko bila vezana za njih, oni su bili deo mene. Kako ću sada?

Kako možete olakšati sebi ovaj put?

Prvo osvestite da ste na pravom mestu i na pravom putu. Ovaj osećaj je sada samo trenutan, i on je deo promena. Nema nikakvih problema sa tobom. Menjaš se. Upoznaješ nove stvari. Napreduješ. Daješ prostora novim stvarima. Ovo je velika stvar i tebi jako bitna i važna.

Prihvatite i podršku drugih ljudi. Ako niko u Vašem okruženju ne želi da Vam bude podrška, nađite druge ljude. Meni je u tom trenucima itekako bitna osoba u mom životu je bio mentor. Koji mi je pomogao da istrajem na putu, i da prepreke koje su dolazile, da ih savladam, a ne da se okrenem i vratim na početak. Pomogao mi je isto tako da primetim sve blagoslove na tom putu, da naučim lekcije, da postavim čvrste temelje. A danas sam izuzetno zahvalna kada ja mogu nekome da budem podrška na tom putu. ❤

I svakako se rednovno zahvaljujte. Kada se nađemo na putu promena, zaboravimo da imamo i neke sigurne tačke koje su tu i u tom procesu. Zahvalite se svim stvarima koje imate i koji vam pomažu da i promena bude lakša. I naravno izrazite zahvalnost i sebi. Na hrabrosti da želite da promenite neke stvari u svom životu.

Ima nešto što je u životu sigurno. 🙂 A to su promene. 🙂 Sve se menja. Ako obratite pažnju na svoje osećaje, pratite znakove na putu, ako pustite da volite i da vas vole, onda je lakše. 🙂

S ljubavlju,
Nora

11101235_10204711121472144_3096864611058718728_n

Leave a Reply

