A zašto ne dobijam ono što dajem drugima?

woman-789146_960_720Postoji ona izreka koja kaže: Sve što daješ drugima, vraća se Tebi. Iz koje god perspektive da gledam ovu rečenicu nešto mi tu ne štima… Zapravo što više dajemo, to više bi trebali i da dobijamo. I naravno, ako dajem ljubav, ljubav dobijam. Ako sam ljubazna, ljubaznost dobijam, i tako dalje. Ali zašto se onda toliko divnih, ljubaznih, magičnih, ljudi sa puno ljubavi često osećaju iskorišćeno i kao žrtve? Zašto se osećaju da ono što daju zapravo im se ne vraća?

Dobijaš ono, što daješ Sebi. Kada činimo za druge nešto a pritom se osećamo loše, prosto dajemo previše, i zaboravljamo sebe, nakon izvesnog vremena ćemo se osećati iskorišćenima. Znate kada Vas nazove najbolja prijateljica na kafu, a Vama se baš baš ne ide. Ali iz ljubaznosti je ne odbijete. Odete na kafu, a vratite se kao isceđen limun? I onda budete besni na sebe, što sam i otišla? A onda Vas još i prijateljica iskritikuje kako Vam danas nešto baš i ne stoji frizura najbolje. Kada kritikujete sebe, i iz okruženja dolazi sve više i više kritika.

Ali i obrnuto važi: kada krenete da vrednujete sebe, da cenite sebe, nekako i iz okruženja dolaze takve reakcije. 🙂 Lepo kažete prijateljici, izvini, danas sam umorna, i stvarno želim da ostanem kući i čitam knjigu. Ako je prava prijateljica razumeće Vas, i pružiće Vam i ljubaznost i podršku. Ove pozitivne stvari ne možete dobiti sa tim da se trudite svakome udovoljavati, i da svakome radite uvek sve, zaboravljajući na sebe. Kada ste oštri sa sobom, kritični, grubi, to dobijate i od drugih, i to vam stiže…

Kada se razočaramo, ne dobijemo ono što želimo, samo pogledajte da li ste to dali sebi. Često dolazimo do zaključka da zapravo nismo. Toliko želim ti ljubav da mi bude pružena, da me neko voli ovakvu kakva jesam. A da li Vi volite sebe baš ovakve kakvi jeste? Da li pokazujete ljubav sebi? Ili samo očekujete da to neko čini sa strane? Zašto sam ja drugima nebitna i nevažna, kada su oni bitni i važni? A da li ste Sebi bitni i važni? Briga, pažnja, prihvatanje isto tako počinje u nama, kao i kritika, udaljenost, nezahvalnost…

I zato naredni put kada mislite da ne dobijate ono što dajete drugima, zapitajte se, da li ja to pružam sebi?

S ljubavlju,
Nora

2 thoughts on “A zašto ne dobijam ono što dajem drugima?

Leave a Reply

